Cum să ținem o ședință pentru a avea impact —7 Strategii

Cum să ținem o ședință
Aug 07 2017

Cum să ținem o ședință pentru a avea impact —7 Strategii

Dacă ești manager știi că ședințele sunt unul din lucrurile care îți consumă cel mai mult timp. Rup ritmul pentru angajați. O ședință generează o altă ședință. O problemă nerezolvată generează o alta. Multă vorbă, puțină acțiune. Hai să rezolvăm problema ședințelor o dată pentru totdeauna. 7 strategii, explicate pe scurt, pentru a eficientiza la maxim ședințele tale.

 

  1. Ce vrei să obți?

Singurul mod în care poți să te asiguri că obți maximul dintr-o ședință, e să știi exact ce vrei să obți. Fixează un singur lucru pe care dacă îl obți/ rezolvi, ședința este una câștigată pentru tine.

 

  1. Ce vor să obțină cei cu care comunici?

Comunică venind în întâmpinarea oamenilor. Care este 1 lucru pe care receptorul/ receptorii îl vor de la tine în acest moment/ în această ședință? Asigură-te că oferi acest lucru și că ești relevant. Nu pentru tine. Ci pentru ei.

 

  1. Când are loc și cât durează ședința?

Când are loc ședința și cât durează? Este vorba de o ședință zilnică? Săptămânală? Lunară? Trimestrială? Care este timpul optim pentru ședință? Încearcă să restrângi cât mai mult. Dacă lucrurile sunt comunicate corect, de cele mai multe ori nu ai nevoie de ședințe de 1–2 ore. Se pot comunica lucuri importante în 10 sau 20 de minute. Dacă setezi de la început că ședința durează 20 de minute, iar alte problemele se discută într-o ședință ce va fi programată unterior, pui oamenii tăi în modul „activ”, îi faci atenți și îi pui în poziția în care să folosească timpul disponibil la maximul de eficiență.

 

  1. Care e obiectivul care se vrea a fi atins?

Care este motivul pentru care vă întâlniți? Care e obiectivul principal (unul singur) care se vrea a fi atins? Asigură-te că oamenii îl cunosc. Atât înaintea ședinței, cât și la finalul acesteia.

  1. Trei acțiuni

Dacă este cazul, care sunt cele 3 acțiuni clare, specifice, pe care trebuie să le facă, pentru a îndeplini obiectivul?

 

  1. Raportul

Dacă ai optat pentru cele 3 acțiuni, stabilește când și cum va fi trimis un raport scurt către tine, cu rezultatele fiecăruia. Dacă vrei să-i ajuți (și cred că vrei acest lucru), crează tu un template al acestui raport, pe care ei să îl completeze. Fă procesul cât mai simplu și automatizează, pentru a nu-ți crea task-uri noi și a-ți da și mai mult de muncă.

 

  1. Inspiră

Nu pleca din ședință fără să inspiri oamenii tăi. Fă-i să se simtă în siguranță. Fă-i să simtă că pot depăși orice obstacol și pot ajunge acolo unde își propun. Spune-le ceva despre ei, o scurtă poveste sau o întâmplare personală (relevantă) care poate ridica nivelul de energie, la începutul sau la finalul întâlnirii.

Dacă vrei să înțelegi mecanismul inspirației, să fii un adevărat leader pentru echipa ta și să mișcați lucrurile împreună, într-o direcție clară atât pentru tine, cât și pentru ei, participă la Training-ul de Leadership 100% Practic.

Vei știi, pe baza exercițiilor și exemplelor practice, cum să îmbunătățești procesul de luare a deciziilor, cum rezolvi comflictele, care sunt tipologiile de leader și multe alte lucruri pe care să le poți aplica cu echipa ta imediat după training.

We Learn as a Team and have Fun!

Distribuie&Like!
Hide Buttons