Cum verifici daca ai angajati buni si cat de buni sunt?

recrutarea de personal
Un adevarat challenge pentru HR : recrutarea de personal
februarie 27, 2018
Arata tot
angajati buni

Evident, un raspuns la aceasta intrebare il are departamentul HR din cadrul companiei, cel care utilizeaza diferite metode, instrumente de verificare, monitorizare sau evaluare a angajatilor. In acest articol vom aduce mai putin in discutie instrumentele sau sistemele de evaluare folosite de companii pentru a evalua anual sau chiar mai des performanta sau rezultatele angajatilor, ci ne vom referi in principal la metode mai putin costisitoare unde nu este neaparat nevoie de un anumit soft.

Orice angajator isi doreste angajati buni, adica motivati, implicati si performanti. Acum probabil va intrebati: Cum masuram sau verificam motivatia, implicarea si performanta unui angajat? Ei bine, consideram ca urmatoarele metode sau elemente ce pot fi verificate sau monitorizate in general la un angajat, ar fi raspunsul sau o solutie la intrebarea de mai sus.

Atitudinea angajatului – Este important sa monitorizam atitudinea unei persoane inca de la prima interactiune, adica in cadrul procesului de recrutare, inainte de a deveni angajat. Acest aspect, evidentiaza de cele mai multe ori disponibilitatea si capacitatea persoanei de a se integra in echipa, de a respecta politicile firmei, de a adera si a fi in concordanta cu valorile companiei, etc.

Punctualitatea –  La fel de importanta ca si atitudinea. Atunci cand se intampla tot mai des ca un angajat sa intarzie, sa aiba absente tot mai multe, sa plece inainte de terminarea programului fara a anunta, ar fi cazul sa ne punem anumite semne de intrebare referitor la implicarea sa in indeplinirea sarcinilor, a obiectivelor, etc.

Calitatea activitatii desfasurate – Aici este important sa se analizeze cat de bine isi indeplineste un angajat sarcinile, obiectivele pe care le are si chiar daca are grija sa-si respecte termenele limita stabilite si agreate.

Hobby-uri personale – Intr-adevar, este important sa-i fie respectata viata personala a angajatului, dar in anumite cazuri o analiza a obiceiurilor personale este necesara. De ce? De cele mai multe ori aceste obiceiuri pot evidentia compatibilitatea angajatului cu valorile, cultura organizationala si mai ales cu ceilalti angajati.

Feedback-ul clientilor – Atunci cand un angajat interactioneaza direct cu clientii companiei, feedback-ul acestora este important pentru a afla cat de implicat si cat de bine isi desfasoara activitatea acea persoana.

Elementele de mai sus sunt doar cateva dintre aspectele ce sunt necesare a fi monitorizate atunci cand dorim sa aflam cat de buni sunt angajatii din companie, dar si sa fie prevenite anumite situatii neplacute.

Metaforic vorbind, de “sanatatea” angajatilor depinde succesul unei companii, de aceea trebuie sa fie monitorizata in permaneta.

Vrei sa inveti cum sa recrutezi si cum sa faci retentie de personal intr-un mod specific, cu metode actuale, verificate pe piata din Romania, in companii care trec prin aceleasi provocari ca si tine? Inscrie-te la Training-ul Premium de HR “Recrutare, Evaluare si Motivare si Evaluare de Personal”, un training 100% Practic care iti pune la dispozitie toate uneltele de care ai nevoie si iti ofera raspunsuri la intrebari si probleme specifice pe care le ai in acest moment.

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Comments are closed.