Dacă ești manager știi că ședințele sunt unul din lucrurile care îți consumă cel mai mult timp. Rup ritmul pentru angajați. O ședință generează o altă ședință. O problemă nerezolvată generează o alta. Multă vorbă, puțină acțiune. Hai să rezolvăm problema ședințelor o dată pentru totdeauna. 7 strategii, explicate pe scurt, pentru a eficientiza la maxim ședințele tale.
Ce vrei să obți?
Singurul mod în care poți să te asiguri că obți maximul dintr-o ședință, e să știi exact ce vrei să obți. Fixează un singur lucru pe care dacă îl obți/ rezolvi, ședința este una câștigată pentru tine.
Ce vor să obțină cei cu care comunici?
Comunică venind în întâmpinarea oamenilor. Care este 1 lucru pe care receptorul/ receptorii îl vor de la tine în acest moment/ în această ședință? Asigură-te că oferi acest lucru și că ești relevant. Nu pentru tine. Ci pentru ei.
Când are loc și cât durează ședința?
Când are loc ședința și cât durează? Este vorba de o ședință zilnică? Săptămânală? Lunară? Trimestrială? Care este timpul optim pentru ședință? Încearcă să restrângi cât mai mult. Dacă lucrurile sunt comunicate corect, de cele mai multe ori nu ai nevoie de ședințe de 1–2 ore. Se pot comunica lucuri importante în 10 sau 20 de minute. Dacă setezi de la început că ședința durează 20 de minute, iar alte problemele se discută într-o ședință ce va fi programată unterior, pui oamenii tăi în modul „activ”, îi faci atenți și îi pui în poziția în care să folosească timpul disponibil la maximul de eficiență.
Care e obiectivul care se vrea a fi atins?
Care este motivul pentru care vă întâlniți? Care e obiectivul principal (unul singur) care se vrea a fi atins? Asigură-te că oamenii îl cunosc. Atât înaintea ședinței, cât și la finalul acesteia.