“EU-ul ” din cadrul unei echipe

recrutarea de personal
Un adevarat challenge pentru HR : recrutarea de personal
februarie 27, 2018
Arata tot
echipe

Omul e făcut sa traiasca intre oameni. Prin urmare, ori ii educi, ori ii suporti.” (Marcus Aurelius)

 

In cadrul unei echipe fiecare membru este un “EU”, indiferent de dimensiunea echipei se pot identifica personalitati, obiective personale, dorinte si pareri diferite. Astfel este foarte important sa avem capacitatea de a face fata situatiilor tensionate sau de criza, care oricat ne-am dori nu le putem evita in totalitate, insa le putem gestiona. In cazul in care aceste situatii de criza nu sunt gestionate eficient si aplanate la timp, pot duce la o scadere a performantei echipei sau chiar la dezmembrarea acesteia.

Uneori aceste conflicte pot aparea ca urmare a unui comportament manifestat de un membru al echipei, care nu este acceptat de ceilalti sau neintelegeri intre mai multi membri, din cauza opiniilor/perceptiilor diferite. Vestea buna este ca aparitia acestor conflicte poate fi benefica.

De ce? Atata timp cat membrii se implica activ in solutionarea acestora si in a gasi solutii, aceste conflicte pot imbunatati comunicarea in cadrul echipei, acceptarea ideilor/opiniilor diferite si consolidarea grupului.

In cazul in care se intampla sa avem un coleg mai “dificil”, nu ar fi indicat sa-l evitam sau sa ne distantam, ci dimpotriva sa incercam sa-i facem cunoscuta atmosfera sau reactiile pe care le creaza prin comportamentul sau actiunile sale, deorece exista posibilitatea ca respectiva persoana sa nu constientizeze efectele pe care le produce. Prin urmare, il putem ajuta pe acest coleg sa inteleaga consecintele pe care le are comportamentul lui si impreuna sa incercam a intreprinde diferite actiuni de imbunatatire, de exemplu: sa acorde o mai mare atentie modului in care comunica, la tonul vocii sau poate participarea la anumite training-uri.

Extrem de important este sa nu atacam persoana, ci sa ne focusam pe comportamentul sau actiunele care au creat anumite conflicte si de asemenea sa se opteze pentru discutii individuale.

Adesea se intampla sa nu solutionam un conflict sau sa nu avem deschiderea de a oferi o sansa colegului de a-si imbunatati comportamentul, ci reactionam imediat, fie aplicam anumite pedepse, fie apelam la concedierea persoanei, fara a ne lua putin timp de gandire si analiza.

Indiferent ca vorbim de un comportament sau neintelegeri intre membri, conflictele pot fi aplanate atata timp cat suntem dispusi sa ascultam ce au de spus cei din jurul nostru, sa fim toleranti, sa acceptam opiniile/punctele de vedere diferite si sa empatizam cu ceilalti. Aceste lucruri au aplicabilitate si in viata personala, nu doar in cadrul echipei de lucru.

Sa nu uitam ca suntem fiinte umane, si drept rezultat adesea actionam ca urmare a emotiilor pozitive sau mai putin pozitive, de aceea este necesar sa aratam intelegere si toleranta celorlalti.

Vrei sa inveti cum sa recrutezi si cum sa faci retentie de personal intr-un mod specific sau cum sa imbunatatesti comunicarea in cadrul echipei, cu metode actuale, verificate pe piata din Romania, in companii care trec prin aceleasi provocari ca si tine? Inscrie-te la Training-urile HCC , 100% Practice care iti pun la dispozitie toate uneltele de care ai nevoie si iti ofera raspunsuri la intrebari si probleme specifice pe care le ai in acest moment.

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  

Comments are closed.