Este bine-stiut faptul ca s-au scris o multitudine de carti pe tema negocierilor in achizitii sau in vanzari, precum si despre strategii de negociere. Mai mult, astazi oricine poate participa la traininguri sau la cursuri de negociere.
Pentru cei care nu au destul timp pentru o documentare intensa, am pus la dispozitie trei tactici pentru a obtine cel mai bun pret, indifierent de domeniu.
Fa-ti clientul sa inteleaga impactul financiar in cazul in care refuza sa semneze
Orice afacere are drept tinta reducerea cheltuielilor clientului si/ sau a cresterii veniturilor. Impactul financiar rezultat din refuzul cumpararii reprezinta suma dintre cresterea venitului si scaderea cheltuielilor. Cu cat mai generoasa suma finala, cu atat mai probabil este ca clientul sa cumpere, iar tu poti creste pretul ofertei.
In consecinta, inainte de a a stabili pretul, trebuie sa identifici toate modalitatile prin care produsul sau seviciile tale vor creste venitul, precum si aprecierea clientului, si vor reduce cheltuielile.
Cum poate oferta ta sa creasca veniturile?
- Mai multi clienti pentru clientul tau.
- Mai multe achizitii de la clientii clientilor tai.
- Cresterea increderii clientului in abilitatile tale.
Cum poate oferta da sa diminueze cheltuielile?
- Reducerea inventarului.
- Reducerea costului de livrare.
- Reducerea costului de achizitie a clientului.
- Mai putine documente.