“Vreau o altfel de abordare la angajare, la inceputul unui job, altceva decat semnarea aceleasi fise de post, plictisitoare si invechite, care nu are nici o legatura cu ceea ce urmeaza sa fac in realitate si total inpersonala. Eu nu sunt un simplu numar.”
“Vreau o altfel de abordare la angajare, la inceputul unui job, altceva decat semnarea aceleasi fise de post, plictisitoare si invechite, care nu are nici o legatura cu ceea ce urmeaza sa fac in realitate si total inpersonala. Eu nu sunt un simplu numar.”
In ultimii ani, piata fortei de munca din Romania a crescut foarte mult, datorita investitorilor care au venit si care continua sa apara pe piata si care ridica stacheta in randul companiilor locale. Astfel, angajatii sunt cooptati de competitorii noi si se produce un “turism intre joburi” in momentul de fata. Din ce am observat noi, multe firme doresc sa faca ceva in privinta aceasta, doresc sa isi poata retine angajatii buni mai mult timp si nu stiu cum.
Aspectul acesta a inceput sa devina un semn de ingrijore pentru noi cei din Evolution HCC de mai bine de un an, moment in care am inceput sa realizam analize si studii pentru a vedea cum pot firmele sa faca fata “turismului” de pe piata, sa scada fluctuatia de personal si in acelasi timp, sa creasca nivelul de satisfactie si implinire al angajatilor.
Concluziile pe care le-am obtinut in urma analizelor le-am transpus in 2 traininguri avansate, un Training Premium de HR “Recrutare, Evaluare si Motivare de Personal” si un training Premium Plus, de “Leadership prin Inteligenta Emotionala”. Dar, pe langa faptul ca aceste doua traininguri aduc un impact imediat pe piata, de anul acesta am transpus noua noastra viziune intr-un produs nou si unic pe piata din Romania.
Produsul marca Evolution HCC se numeste „Certificat HCC de Promisiune Reciproca”, iar acesta este customizat si personalizat pentru fiecare angajat in parte si porneste de la scopul comun pe care firma si angajatul il au in zona de business si in dezvoltare profesionala. In acest instrument, fiecare parte, atat firma cat si angajatul, isi exprima asteptarile concrete, tipurile de comportamente, efort si rezultate pe care si le doresc pe parcursul colaborarii.
Acest certificat este unic SI PERSONALIZAT pentru fiecare angajat si se realizeaza bazat pe un algoritm de intrebari care porneste de la principiile, valorile, obiectivele companiei si oportunitatile de dezvoltare existente pentru fiecare angajat cat si de dorintele si aspiratiile voiitorului coleg. In viata de zi cu zi, promisiunile au o valoare morala si un impact incredibil, iar Certificatul HCC de Promisiune Reciproca se bazeaza pe un set de promisiuni pe care fiecare parte si le face una celeilalte, promisiuni care cresc calitatea jobului si a satisfactiilor de zi cu zi.
Ceea ce sta la baza acestui instrument este cel mai bazal si mai puternic aspect din viata fiecarei persoane, si anume EMOTIA. Aceasta e cea care ne conduce spre deciziile pe care le luam si ne ghideaza viata. Certificatele noastre sunt gandite de asa natura, incat alimenteaza emotiile benefice resimtite de angajati si cu impact pozitiv in business si in acelasi timp, trateaza emotiile distructive, cu impact negativ asupra colectivului si asupra performantelor. Cu alte cuvinte, traducem psihologia umana in business.
Instrumentul are valente multiple. Acesta poate fi folosit in primul rand in responsabilizarea angajatilor existenti sau a viitorilor angajati, deoarece este o anexa la fisa de post, care contine angajamentele pe care fiecare parte si le ia una in fata celeilalte. In al doilea rand, Certificatul HCC poate fi folosit ca o noua abordare in evaluarea periodica a oamenilor, o abordare mult simplificata fata de tot ce exista pe piata in momentul de fata. Si, nu in ultimul rand, acest instrument are puternic impact in MOTIVAREA si RETENTIA personalului. Toate acestea intr-o forma foarte simpla, dar cu impact imediat.
Rezultatele pe care le-am observat si care ne-au fost comunicate de cei care deja au implementat Certificatul HCC de Promisiune Reciproca s-au materializat in cresterea implicarii si a performantelor angajatilor, cresterea gradului de motivare si auto-motivare pe o perioada mai lunga de timp si o comunicare mai deschisa si transparenta, bazata pe incredere.
„Dezvoltarea continua a mediului de lucru si adaptabilitatea la schimbarea continua este cheia spre succes si evolutie.”