Un adevarat challenge pentru HR : recrutarea de personal

training memorabil
5 pasi pentru un training memorabil
ianuarie 12, 2018
Portret de recruiter
mai 3, 2018
Arata tot
recrutarea de personal

In zilele noastre nu mai este suficient sa postezi un simplu anunt de angajare si apoi sa astepti ca angajatii extrem de valorosi sa aplice… Da, e adevarat ca e important anuntul de angajare si in special continutul acelui anunt. Un anunt captivant, inovativ, catchy, acel anunt care sa raspunda la cele trei intrebari: How, Why si What.

Un recruiter de succes nu se opreste la postarea anuntului, dimpotrivă! El stie ca trebuie sa-si intinda antenele si sa inceapa o cautare activa a acelor candidati valorosi care bineinteles nu sunt deloc usor de identificat .

Recrutorul de azi trebuie sa fie un Hunter, un adevarat vanator de candidati, vigilent, care sta mereu la panda, cunoscand si analizand in permanenta concurenta. Skillurile de vanzator sunt foarte importante si ele pentru ca da, noi recruiterii trebuie sa vindem joburi. Poate ca suna ciudat dar este foarte adevarat, mai ales daca recurgem la headhunting pentru a convinge un candidat foarte bun sa-si paraseasca actualul angajator si sa accepte o noua oferta.

Cum am putea sa convingem un astfel de candidat fara niste abilitati de comunicare, de negociere si persuasiune foarte bine conturate ? Cum am putea sa-i trezim interesul pentru oferta noastra- in cazul nostru, jobul este produsul pe care dorim sa-l vindem-daca nu am sti cum sa ne promovam produsul ? In concluzie, da, recruiter-ul de azi in mod clar trebuie sa fie si un bun vanzator .

Dar din nou continuam si spunem ca nu e suficient doar atat… De ce? E foarte simplu, pentru ca un recruiter de succes trebuie sa fie si un bun marketer, sa cunoasca retelele sociale , sa fie mereu in trend cu aparitia toolurilor de cautare , sa stie sa promoveze joburile pe social media, cautand in permanenta noi si noi instrumente… Dupa cum vedeti, nu este deloc usor sa ai un asemenea specialist in companie, un om care sa stie atat de multe lucruri si care sa aiba un profil atat de complex.

De aceea este atât de important pentru companii sa-si formeze oamenii in permanenta, sa investeasca in ei pentru ca cea mai importanta investititie pentru o companie este cea in resursa umană.

Piata muncii are o anumită dinamica, generațiile noi de tineri, asa numiții millennials impun la rândul lor anumite tendințe iar noi ca si specialiști trebuie sa ne adaptam acestor schimbări. Recrutarea pasiva a pierdut si va pierde in continuare teren astfel încât singura noastra soluție ca si recruiteri este sa ne adaptam in permanenta noilor trenduri si sa ne folosim de cât mai multe tooluri pentru ca recrutarea activa si headhuntingul sa ne furnizeze cei mai buni candidați.

De aceea dragi recruiteri sunt absolut convinsa ca nu ne vom plictisi deloc pe viitor, recrutarea va fi un challenge de fiecare data pentru noi, iar fiecare succes inregistrat ne va motiva si mai mult sa mergem mai departe si sa ne facem cu drag meseria!

Asadar succes dragi recruiteri si cat mai multi candidati valorosi recrutati!

Vrei sa inveti cum sa recrutezi si cum sa faci retentie de personal intr-un mod specific, cu metode actuale, verificate pe piata din Romania, in companii care trec prin aceleasi provocari ca si tine? Inscrie-te la Training-ul Premium de HR “Recrutare, Evaluare si Motivare si Evaluare de Personal”, un training 100% Practic care iti pune la dispozitie toate uneltele de care ai nevoie si iti ofera raspunsuri la intrebari si probleme specifice pe care le ai in acest moment.

  • 2
  •  
  •  
  •  

Comments are closed.