Comunicarea este importanta. Dar ce este comunicarea? Te-ai intrebat vreodata? Ei bine, comunicarea nu este un singur lucru. Sau mai bine spus, nu este acelasi lucru pentru toata lumea. Iar asta depinde de inclinatiile introverte sau extroverte ale fiecaruia. Comunicarea introverta si extroverta.
Conform tipului tau de personalitate si felului in care te-ai obisnuit sa percepi mediul inconjurator si oamenii din jurul tau, percepi si practici diferit comunicarea. Pe baza unui set de convingeri, reguli si comportamente dobandite, exerciti diferit actul comunicarii.
De cate ori esti intr-o intalnire, alaturi de un grup de persoane si observi pe cineva care vorbeste foarte mult, gesticuleaza, isi impune punctul de vedere, domina discutia, s-ar putea sa ai de a face cu un extrovert. Cred ca un cuvant si mai potrivit prin care putem descrie extrovertii este initiere. Extrovertii stiu foarte bine cum sa initieze ceva. O idee, o actiune sau un set de actiuni. Extrovertii sunt mereu pusi pe treaba si emana acest lucru, atat verbal, cat si non-verbal. Pentru ei, comunicarea inseamna dominatie.
De cate ori esti intr-o intalnire, alaturi de un grup de persoane si observi pe cineva care prefera sa se izoleze de grup, fie ca se aseaza la o anumita distanta din punct de vedere fizic, fie ca se ascunde in spatele unor gesturi sau obiecte, s-ar putea sa ai de a face cu un introvert. Introvertii sunt foarte buni la a asculta. Asta le da energie si ii face sa se simta bine. Pentru ei comunicarea inseamna conexiune.
Conform psihologiei moderne, exista si oameni care pot fi inclusi in categoria ambivertilor. Acestia poseda intr-o masura aproximativ egala si calitati in ceea ce priveste initierea, si bune calitati de ascultatori.
Ceea ce este bine sa retii e ca nimeni nu se afla intr-o pozitie de avantaj sau dezavantaj. Toti pot comunica eficient si pot aduce valoare acolo unde sunt, prin modul in care comunica.
Asadar, extrovertii stiu sa initieze si sunt mai putin priceputi sa asculte.
Introvertii stiu sa asculte, si sunt mai putin priceputi la a initia.
Impreuna, aceste doua energii, pot crea lucruri extraordinare, pentru ca in orice act de comunicare si in orice interactiune, e nevoie de calitatile amandurora.
Ce vreau sa ilustrez prin aceste doua exemple? Comunicarea inseamna altceva pentru fiecare dintre noi, pe baza unor setari neurologice si comportamentale.
Atat in relatia cu colegii de munca, cat si in relatia cu managerii si leaderii din companie, este esential sa intelegi ca fiecare comunica in felul sau. Si fiecare intelege comunicarea in felul sau.
Fa un exerciutiu si incepe sa comunici conform omului din fata ta si nu conform modului tau de a intelege lucrurile. Comunica pentru a-l servi pe celalalt si vei observa rezultate remarcabile, intr-un timp foarte scurt.
Daca vrei sa devii un comunicator foarte bun, te invit sa participi la Training-ul de Comunicare si Negociere prin Persuasiue, 100% Practic, un training intensiv de 2 zile care iti va scurta drumul catre comunicarea eficienta si sa comunici nu cantitativ, ci calitativ.