Te-ai confruntat cu probleme în ceea ce primește oferirea de feedback către angajații tăi? Sau ai avut dificultăți în a primi feedback? Cât de important ți se pare feedback-ul? Cum te afectează? Cum poți să oferi feedback corect, constructiv și cu impact?
Psihologia ne spune că toți oamenii, în orice acțiune întreprind, fie caută plăcere, fie evită durere. Acest lucru este foarte important chiar și atunci când oferim feedback. De ce? A oferi feedback într-un mod greșit, va duce la deteriorarea relațiilor cu echipa și din interiorul echipei, lipsă de motivație, tensiuni, conflicte și chiar pierderea unor oameni performanți.
Haide să vedem cum oferim un feedback constructiv și cu impact:
Fii specific
„Nu mi-a plăcut”, „Nu e bine”, „Nu ești bun” sau chiar „Ești genial”, sunt formulări care nu ajută pe termen lung. Dacă în cazul celor negative, e clar motivul -angajatul nu înțelege cu ce a greșit și nici cum să remedieze-, chiar și afirmațiile pozitive, neargumentate, nu vor fi înțelese mereu de cei cu care vorbești. Fii specific. Spune ce apreciezi și ce poate fi îmbunătățit și mai ales de ce. Asigură-te că dai toate datele necesare și întreabă echipa dacă a înțeles, dacă mai are nevoie de informații suplimentare. Nu este suficient ca tu să înțelegi discursul tău. Ceea ce spui, spui pentru oamenii din fața ta.
Fii uman
Feedback-ul trebuie să fie uman. Relația pe care o ai și pe care o creezi cu echipa este mult mai importantă, pe termen lung, decât o anumită situație cu care te confrunți. Caută să fii uman și conectat în mod autentic cu cei cu care vorbești. Astfel, nu numai feedback-ul, ci și emoția, conexiunea umană vor ajunge la receptor. Încearcă să-l îndrepți spre situație nu spre persoană.
Feedback direcționat înspre situație, nu înspre persoană
Îndreaptă feedback-ul tău spre situație, spre acțiune, spre obiectiv, spre sarcină, nu înspre persoana cu care discuți. Mai simplu spus, feedback-ul nu este despre persoana din fața ta „tu ai făcut/ nu ai făcut x”, despre cum o percepi într-un moment anume ca urmare a unui rezultat pozitiv sau negativ ci despre acțiunea în cauză: campania de marketing, întâlnirea, datul telefoanelor, etc