O situatie foarte des intalnita in procesul de recurtare: scriem anuntul, il promovam, insa nu avem suficienti aplicanti. Asadar, procesul de recrutare dureaza foarte mult, angajam in graba (nu ce avem nevoie, ci ce gasim), iar scenariul se repeta, iar si iar, de cate ori avem un post liber pe care il promovam. Cum facem sa avem mai multe aplicatii la anunturile de angajare si cum obtinem aplicatii de calitate?
Daca lucrezi in resurse umane, probabil ti s-a intamplat macar o data sa publici un anunt pe care l-ai redactat cu atentie, sa il promovezi si sa nu ai suficienti aplicanti. Poate fi frustrant si iti ingreuneaza munca destul de mult, nu de putine ori fiind necesar sa o iei de la zero.
De ce nu ai suficienti aplicanti la anuntul tau de angajare?
Pentru a rezolva problema, e foarte important sa intelegi cauzele. Care sunt motivele principale pentru care nu ai suficienti aplicanti?
- Nu stii exact si detaliat care este profilul angajatului pe care il cauti
- Nu cauti unde trebuie: daca nu ai profilul, aceasta situatie se intampla in mod automat. Daca ai un profil exact, gandeste-te, unde este cel mai probabil sa gasesti persoana pe care tu o cauti? Interactioneaza cu candidatii tai acolo unde sunt deja. Fii creativ(ă). Promoveaza postul ca pe o oportunitate, nu ca pe „inca un anunt de angajare”
- Nu oferi suficiente informatii despre candidatul ideal, responsabilitati si beneficii
- Confunzi anuntul de angajare cu textul de promovare al anuntului tau — nu copia intreg anuntul in social media. In social media, scrie o postare scurta, interesanta si creativa, care sa duca la anuntul principal
- Nu te diferentiezi
- Nu inspiri incredere
- Nu schimbi abordarea atunci cand ceea ce faci nu functioneaza