A trecut o alta saptamana productiva si interactiva pentru echipa HCC si participantii sesiunii cu numarul 12 a Training-ului de Leadership pe Coordonarea si Motivarea Echipelor, care a avut loc in Cluj-Napoca.
De fiecare data cand sustinem cu succes si observam entuziasmul participantilor la fiecare sesiune de training ne incarcam cu energie pozitiva si multa forta de munca. Pentru ca ne place ceea ce facem si ne dorim sa ii invatam si pe altii, organizam serii de evenimente de tip training deschise sau cursuri pentru dezvoltarea abilitatilor de soft skills pe care le sustinem in mai multe orase cheie din tara, la un interval de timp.
Trainerii care sustin aceste cursuri sunt specializati pe tematicile despre care povestesc si bineinteles au abilitati de predare excelente pentru ca fiecare participant sa inteleaga notiunile in detaliu si sa plece spre casa cu lectia invatata.
Tematica cheie din aceasta sesiune a trainingului a fost: tipologiile de lideri aplicat in leadership-ul situational si cum ne comportam in functie de situatie, task, nivelul persoanei din echipa. Despre aceasta tema am discutat in detaliu cu fiecare persona in parte, in functie de situatie pentru ca este important pentru noi ca participantii sa inteleaga mesajul corect.
O alta ideea principala expusa in training a fost si gestionarea emotiilor in cadrul echipei: a empatiei, gestionarea proprilor emotii si cum sa fim constienti de ele.
Pentru a intelege mai bine si tu despre ce am discutat la training-ul de leadership, iata un mini rezumat:
Emotiile negative apar atunci cand situatia este in contradictie.
Emotiile pozitive apar atunci când exista congruenta motivationala.
Este nevoie sa ne adaptam stilul de leadership pe emotiile si nevoile echipei.
Tipologiile de Lideri, clasificate de Daniel Goleman sunt:
Leaderul Vizionar
Leaderul Coach
Leaderul Afectiv
Leaderul Democratic
Leaderul ce seteaza ritmul
Leaderul Impunator