Care este urmatorul nivel dupa punctul mort din Business, pe care il poti urma, astfel incat sa mergi la sigur si sa nu pierzi nimic, din contra sa castigi enorm.
Cu siguranta te-ai gandit sau ai avut momente cand ai ajuns la capatul puterilor sau ai fost intr-un punct in care nu ai stiut ce sa mai faci sau incotro sa o apuci.
Nu te panica pentru ca nu esti singurul, prin acest punct au trecut toate afacerile de succes si toti managerii. Daca ai o afacere pe care o conduci sau esti un manager care isi doreste sa treaca la urmatorul nivel trebuie sa stii cum te poate ajuta o Diagnoza organizationala bazata pe modelul McKinsey 7-S.
Cum se aplica si care sunt avantajele unui astfel de proces necesar oricarui tip de afacere, vei afla din acest articol, care sper sa te ajute si pe tine, asa cum i-a ajutat si pe clientii nostri, unde am realizat o astfel de diagnoza si am primit feedback-uri extraordinare.
Modelul 7-S a fost dezvoltat la inceputul anilor 1980 de Tom Peters si Robert Waterman, doi consultanti de la firma de consultanta McKinsey & Company. Premisa de baza a modelului este ca exista sapte aspecte interne intr-o organizatie de care e necesar sa se tina cont si la care e necesar sa se lucreze continuu, pentru ca firma sa fie una de succes.
Modelul 7-S poate fi utilizat intr-o varietate larga de situatii, de exemplu, pentru:
- Imbunatatirea performantelor unei companii.
- Examinarea efectele unor viitoare modificari din cadrul unei companii.
- Alinierea departamentelor si proceselor din timpul unor schimbari.
- A determina modul cel mai bun in care se poate pune in aplicare o strategie.
- Dezvoltarea de Training-uri si cursuri pentru dezvoltarea angajatilor si al companiei.
Componenetele modelului:
Componente hard:
❖ strategie, structura, sistem
Componente soft:
❖ stil , valori, personal angajat, abilitati
Aplicabilitatea
Valorile:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a valorilor:
- Care sunt valorile declarate ale firmei?
- Sunt acestea cu adevarat valorile care reprezinta viziunea firmei?
- Cum pot fi implementate aceste valori in activitatea de zi cu zi a angajatilor?
- Cum pot fi aliniate valorile angajatilor si a viitorilor angajati cu viziunea firmei?
Stil Leadership:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a stilului de leadership:
- Cat de participativ este stilul de management la problemele si planificarea din cadrul firmei?
- Cat de eficient este stilul de leadership bazat pe atingerea obiectivelor, satisfactia angajatilor si a clientilor, etc?
- Angajatii firmei sunt in competitie unul cu altul sau coopereaza intre ei?
- Exista echipe adevarate in cadrul firmei sau doar grupuri de angajati?
Actiuni propuse pentru dezvoltarea unui leadership sanatos:
Este nevoie de o apropiere mai mare de oameni a managementului si un stil de management vizionar, combinat cu stilul de coach:
- Vizionar deoarece oamenii maturi sunt in perioada in care isi analizeaza viata, isi cauta locul si iau decizii in ceea ce ii privesc.
- Coach deoarece e nevoie de formarea de echipe, care sa lucreze pentru acelasi scop, sa elimine individualismul si sa implementeze si promoveze rezultatele de echipa.
- Este nevoie de stabilirea unei strategii clare de leadership si in functie de acea strategie sa fie promovati sau recrutati managerii, astfel incat ei sa poata implementa viziunea in fiecare departament din firma.
- Upper managementul sa gandeasca si sa contureze viziunea si misiunea firmei, iar apoi sa le faca transparente catre angajati.
- Sa organizeze o sedinta in care sa le expuna angajatilor viziunea si valorile ce caracterizeaza firma, sa le explice care e contributia lor in atingerea acestei viziuni si care sunt asteptarile firmei de la ei.
Personalul angajat:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a personalului:
- Ce functii sau ce specializari sunt reprezentate in cadrul echipei?
- Ce pozitii sau specializari lipesc din cadrul firmei si ar trebui sa fie acoperite?
- Exista lacune in competentele necesare derularii activitatii?
Abilitati:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a abilitatilor:
- Care sunt cele mai puternice abilitati reprezentate in cadrul companiei?
- Exista lacune in ceea ce privesc competentele in anumite echipe sau in management?
- Care este echipa cea mai performanta?
- Care sunt zonele din firma care merg cel mai bine?
- Cum sunt monitorizate, evaluate si crescute abilitatile.
Strategie:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a strategiei:
- Care sunt obiectivele de business?
- Ce beneficii si avantaje are competitia, raportat la compania dvs?
- Care sunt clientii carora va adresati? Exista o paleta de clienti care fac targetul principal al firmei?
- Care sunt produsele/serviciile si zonele care genereaza cel mai mult profit? De ce acelea functioneaza mai bine? Cu ce se diferentiaza de celalalte zone?
- Cum se promoveaza competitia? Ce ati putea face sa fiti mai presus ca ei si mai vizibili in piata?
Structura:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a structurii:
- Care sunt pilonii din fiecare departament care raporteaza upper managementului?
- Cui raporteaza fiecare persoana din firma?
- Care sunt oamenii cheie, in afara de cei de pe pozitiile de management, care se doreste sa fie tinuti aproape, deoarece sunt oameni loiali sau sunt persoane care in viitor ar putea fi promovati?
- Cum este coordonata activitatea in fiecare departament?
- Cum se organizeaza oamenii din echipa si cum isi aliniaza sarcinile pentru a exista o fluiditate?
- Luarea deciziilor si controlul fac parte dintr-un sistem centralizat sau descentralizat?
- Comunicarea este implicita sau explicita?
Sistemul:
Intrebari pentru imbunatatirea permanenta a sistemului:
- Care sunt principalele sisteme care conduc organizația? Luați in considerare sistemele financiare și de resurse umane precum comunicațiile și stocarea documentelor.
- Cum sunt monitorizate si evaluate sistemele de control a viziunii si obiectivelor?
- Care sunt regulile si procesele interne pe care oamenii le respecta pentru atingerea rezultatelor dorite?
Exemple de actiuni recomandate:
Realizarea proceselor si proceduri de buna practica, in forma scrisa, pentru fiecare activitate din cadrul firmei. Acest fapt va ajuta la clarificarea sarcinilor, de unde si pana unde e responsabilitate fiecaruia, care sunt prioritatile principale ale firmei, cum se pot ele gestiona; iar prin aceste bune practici, se va evita pasarea responsabilitatii de la o persoana la alta.
Implementarea unui proces de OKRs (Objectives & key results), care sa fie public, pentru o transparenta si o claritate mai mare; acest sistem va face mai usoara monitorizarea rezultatelor si va impacta pozitiv dorinta de autodepasire a fiecaruia si in acelasi timp munca in echipa.
Implementarea unui sistem de meetinguri lunar cu managerii/responsabilii de departamente, care sa aibe ca scop imbunatatirea permanenta a companiei si activitatii.
Implementarea unor sedinte bianuale cu toata firma, care sa aibe ca scop update-uri legate de business, in care sa fie reamintita viziunea firmei si unde se doreste sa se ajunga; aceste sedinte cresc apartenenta angajatilor la firma.
Diagnoza organizationala si evaluarea personalului este obligatorie pentru orice companie care vrea sa treaca la nivelul urmator de bussines si sa fie cu adevarat profitabila, iar personal sa fie motivat si cu rezultate peste medie. Aceste lucruri sunt necesare si pentru a crea un mediu de lucru sanatos si pentru a usura si simplifica desfasurarea proceselor din cadrul organizatiei.
Daca iti doresti sa afli unde te situezi pe piata si sa ai o diagnoza a companiei cu adevarat obiectiva si acurata, nu ezita sa ne contactezi printr-un simplu mesaj si va fi placerea noastra sa stabilim apoi o intalnire sa-ti detaliem toate procesle si avantajele care te vor ajuta in afacere.
Solicita ACUM o diagnoza pentru compania ta!